CelltrionHealthcare
GO Main Menu Go Main Contents Go Bottom Menu
Fortrolighedspolitik for webstedsbrugere
Sidste opdatering: 8.2024

INTRODUKTION
Celltrion Healthcare Denmark ApS (herefter benævnt "Celltrion" eller "vi") og virksomhedens datterselskaber/filialer har udarbejdet denne privatlivspolitik for at informere dig om, hvem vi er, hvordan vi indsamler, deler og bruger dine personoplysninger – det vil sige medarbejdernes personlige oplysninger – og hvordan du kan udøve dine privatlivsrettigheder. Hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende brugen af dine personoplysninger, eller hvis du ønsker at udøve dine rettigheder – herunder, men ikke begrænset til, behandlingen af dine personoplysninger som beskrevet her – bedes du kontakte os ved hjælp af kontaktoplysningerne til sidst i denne privatlivspolitik. Celltrion gør sit bedste for at beskytte dit privatliv.

HVEM VI ER
Celltrion er en global medicinalvirksomhed med moderselskabet beliggende i Incheon, Sydkorea. Du kan finde mere information om os på vores hjemmeside på https://www.celltrion.com/en-us

PERSONOPLYSNINGER
”Personoplysninger” er alle de oplysninger, der gør det muligt at identificere en person, eller som vedrører en identificerbar person. Hvis du er sundhedsperson, kan vi også bede dig om yderligere personoplysninger.

Sundhedspersoner omfatter alle fagpersoner inden for sundhedsvæsenet, tandplejen, apoteket eller plejen samt andre personer, der som led i deres arbejde kan ordinere, indkøbe, udlevere eller administrere lægemidler. Vi kan bede om følgende personoplysninger:
• generelle oplysninger (såsom navn, køn, fødselsdato, statsborgerskab)
• identifikationsoplysninger (såsom ID-kort, personnummer, pasnummer)
• kontaktoplysninger (såsom adresse, telefonnummer og e-mail)
• ansvarsområde (titel, stilling, firmanavn)
• økonomiske oplysninger.Hvis du er sundhedsperson, kan vi også bede om yderligere oplysninger, så vi kan kommunikere med dig om sundhedsrelatere forhold. Disse oplysninger kan omfatte:
• jobbeskrivelse/arbejdshistorik
• autorisationer, specialistområder, medlemskaber, publikationer, bestyrelsesudnævnelser og andre faglige præstationer • din erfaring med at bruge vores produkter, din kontakt med os og de ydelser, du giver til de patienter, du behandler. Hvis vi beder dig om andre personoplysninger, der ikke er beskrevet ovenfor, vil vi bede om disse oplysninger separat og forklare, hvorfor vi har brug for dem på tidspunktet for indsamlingen. Vi kan også indsamle personoplysninger fra andre kilder, såsom informationsmæglere, offentligt tilgængelige databaser, fælles markedsføringspartnere og andre tredjepartsudbydere. I disse tilfælde sker indsamlingen af oplysninger med dit samtykke. Hvis du giver os personoplysninger om andre personer eller giver os tilladelse til at indsamle sådanne oplysninger, skal du have det relevante samtykke i henhold til gældende lovgivning, for at det er tilladt. Normalvis bruger vi kun de personoplysninger, vi indsamler, til de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik. Hvis vi indsamler oplysninger til andre formål, vil vi informere dig på tidspunktet for indsamlingen af disse oplysninger. Vi kan imidlertid bruge dine personoplysninger til andre formål, der er i overensstemmelse med de formål, vi har informeret dig om (såsom til arkivering, videnskabelig eller historisk forskning og statistik), hvis dette er tilladt i henhold til gældende lovgivning om privatlivspolitik.

SÅDAN BRUGER VI PERSONOPLYSNINGER Vi bruger eksempelvis personoplysninger til følgende formål:
• til det oprindelige formål, som du blev informeret om, da du gav dit samtykke til videregivelsen af dine oplysninger • for at opfylde vores kontraktlige forpligtelser • for at opfylde lovmæssige og juridiske forpligtelser. Vi bruger også personoplysninger i overensstemmelse med legitime interesser, når det er nødvendigt, og når dette ikke krænker dit privatliv, dine grundlæggende rettigheder eller din frihed. Vi kan eksempelvis behandle data til følgende formål:
• for at levere vores tjenester og besvare dine forespørgsler • for at udsende administrativ information – såsom ændringer af vilkår, regler og praksis – og salgsfremmende kommunikation, som vi mener kan være af interesse for dig • for at forbedre interaktionen og kvaliteten af tjenesterne • til udvikle gennemsigtighed i virksomheden, herunder information, der kræves til "kend din kunde" (KYC) for finansielle institutioner, samt information om leverandører eller tjenesteudbydere.
• for at sikre gennemsigtighed i værdioverføring.
• Samarbejde med dig som sundhedsperson på følgende måde:
• sikre din ret til at bruge visse produkter, tjenester og oplysninger, der kun kan leveres til bestemte autoriserede sundhedspersoner • interagere med dig baseret på din faglighed og viden både digitalt og/eller via andre kanaler • inkludere dig i programmer/paneler for sundhedspersoner • anmode om din hjælp baseret på din profession ved at bede dig om at deltage i undersøgelser relateret til vores produkter eller tjenester, eller som udføres i samarbejde med vores virksomheder eller forretningspartnere • samarbejde med dig om medicinske arrangementer, publikationer eller rådgivningssessioner • indhente dine synspunkter om produkter og tjenester, der markedsføres af vores virksomhed, vores datterselskaber eller forretningspartnere med henblik på udvikling eller forbedring. For at overholde lovgivningsmæssige og juridiske forpligtelser eller vores legitime interesser, herunder:
• analysere eller forudbestemme dine interesser for at forbedre vores interaktion med dig (tilbyde dig indhold, produkter og tilbud, som vi mener kan være af interesse for dig, via vores hjemmesider, e-mail eller digitale værktøjer) • analysere information og udføre ændringer • identificere brugstendenser på vores hjemmesider og analysere effektiviteten af vores kommunikation • identificere, forhindre og undersøge misbrug, herunder overvågning og forebyggelse af (cyber)sikkerhedshændelser • udvikle, forbedre eller tilpasse vores produkter og tjenester • sikre, at du kan anvende eller få gavn af vores produkter eller tjenester.
• sikre, at vi forstår, hvilken indvirkning vores produkter og tjenester har på dig og de patienter, du behandler • for at drive og udvide vores virksomhed. De personoplysninger, du giver, kan blive kombineret med de oplysninger, som andre personer har givet. Vi kan bruge og videregive disse aggregerede oplysninger til ethvert formål. De indsamlede oplysninger indeholder ikke oplysninger, der kan bruges til at identificere dig eller andre personer. SÅDAN DELER VI PERSONOPLYSNINGER Vi deler dine personoplysninger med tredjeparter som følger:
• med vores datterselskaber rundt om i verden til de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik • med tjenesteudbydere for at vi blandt andet kan tilbyde følgende tjenester: webhosting-tjen+H5ester, dataanalyse, informationsteknologi, infrastruktur, kundeservice, e-mail og ændringer • med andre virksomheder, som vi samarbejder med, i forhold til bestemte produkter eller tjenester. Dette kan omfatte samarbejdspartnere inden for markedsføring for produkter, som vi udvikler og markedsfører i fællesskab.
• til andre personer, som du har givet tilladelse til at dele dine oplysninger med.
Vi kan også dele dine personoplysninger, som vi finder det nødvendigt eller passende:
• (i) for at overholde gældende lovgivning og vores lovpligtige forpligtelse i forhold til overvågning og rapportering (eventuelt også med andre lande end dit hjemland), (ii) for at svare på generelle henvendelser og henvendelser fra myndigheder (eventuelt også fra andre myndigheder uden for dit hjemland), (iii) for at samarbejde med retshåndhævende myndigheder eller (iv) til andre lovlige formål.
RETSGRUNDLAG FOR BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER (kun for personer bosat i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde) Hvis du bor i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, er retsgrundlaget for indsamling og brug af personoplysninger bestemt af hvilken slags personoplysninger, der er tale om, og den kontekst, hvori de indsamles.
Generelt indsamler vi dog kun personoplysninger fra dig, når du har givet dit samtykke til indsamlingen, når det er nødvendigt for at indgå en aftale med dig eller når behandlingen af oplysningerne er nødvendig for vores legitime interesser og det ikke tilsidesætter din databeskyttelsesrettigheder eller grundlæggende rettigheder. I nogle tilfælde vil det også være nødvendigt at indsamle dine personoplysninger for at overholde lovmæssige forpligtelser eller for at beskytte dine eller andres vitale interesser (f.eks. hvis patienter skal informeres om mulige bivirkninger af det lægemiddel, de tager).
Hvis vi beder dig om at udlevere dine personoplysninger til os, fordi det er et lovkrav, eller fordi vi har brug for at kontakte dig, så vil vi give dig tydelig besked om dette på det pågældende tidspunkt, og vi vil også informere dig, hvis det er obligatorisk at udlevere persondata i dette tilfælde (derudover vil vi informere dig om de mulige konsekvenser af ikke at udlevere oplysningerne).
Tilsvarende, hvis vi indsamler og bruger dine personoplysninger baseret på vores legitime interesser (eller lignende interesser hos tredjeparter), vil vi give dig besked herom og fortælle dig, hvilke legitime interesser der er involveret i det pågældende tilfælde.
Hvis du har spørgsmål eller ønsker mere information om lovgrundlaget for indsamling og brug af dine personoplysninger, bedes du kontakte os ved brug af de kontaktoplysninger, der er angivet under "KONTAKT OS".

PERSONLIGE RETTIGHEDER
Hvis du ønsker at fremsætte en anmodning om at gennemgå, tilrette, opdatere, blokere, begrænse eller slette de personoplysninger, du har givet os, eller hvis du ønsker at anmode om at få udleveret en kopi af dine personoplysninger i elektronisk form for at overføre dem til en anden virksomhed, så kan kontakte os som beskrevet under "KONTAKT OS". Vi vil besvare din anmodning i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Hvis du ønsker at ændre i dine personoplysninger, bedes du tydeligt angive, hvilke oplysninger du ønsker at ændre eller slette fra vores database, eller om du ønsker at begrænse brugen af dine oplysninger. Vi skal muligvis bekræfte din identitet, før din anmodning kan behandles. Vi vil gøre vores bedste for at besvare din anmodning hurtigst muligt.
Når du bliver bedt om at udlevere dine personoplysninger, kan du nægte at udlevere dem. Hvis du ikke giver os de nødvendige personoplysninger, kan det være, at vi ikke i stand til at levere de tjenester, du har anmodet om.
Bemærk venligst, at vi muligvis skal opbevare nogle af dine personoplysninger til regnskabsmæssige formål
SIKKERHED Vi bruger egnede organisatoriske, tekniske og administrative metoder til at beskytte dine personoplysninger. Dette omfatter kryptering af dine personlige data under overføring og opbevaring.
HVOR LÆNGE OPBEVARES OPLYSNINGERNE
Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt eller tilladt, afhængigt af formålet med indsamlingen og som beskrevet i denne privatlivspolitik. Kriterierne for fastlæggelse af opbevaringsperioden omfatter blandt andet: (i) det tidsrum, hvor du er i kontakt med os (hvis personoplysningerne ikke er relateret til en særlig kontrakt, opbevares de i 24 måneder efter vi sidst havde kontakt med dig); (ii) hvis der er lovbestemte forpligtelser for os; (iii) hvis det er ønskeligt at beholde oplysningerne under hensyntagen til vores retsstilling (f.eks. vilkår for brug, relevante regler om forældelse af oplysninger, tvister eller lovgivningsmæssige undersøgelser).
Når vi ikke længere har et lov- eller forretningsmæssigt grundlag for at behandle dine personoplysninger, vil vi enten slette eller anonymisere dem. Hvis dette ikke er muligt (f.eks. hvis dine personoplysninger er blevet sikkerhedskopieret til et arkiv), opbevarer vi dine personoplysninger sikkert og forhindrer yderligere behandling, indtil oplysningerne sikkert kan slettes.

INTERNATIONAL OVERFØRSEL AF INFORMATION
Dine personoplysninger kan overføres uden for dit hjemland og behandles uden for dit hjemland. De databeskyttelseslove, der kan være gældende i disse lande, kan afvige fra de love, der gælder i dit eget land.

OPDATERINGER
Vi kan opdatere denne privatlivspolitik fra tid til anden, når lovkrav, tekniske metoder eller forretningsforhold ændrer sig. Når vi opdaterer privatlivspolitikken, vil vi underrette dig om eventuelle væsentlige ændringer. Vi anmoder om dit samtykke i forbindelse med alle væsentlige ændringer af privatlivspolitikken, hvis dette er påkrævet i henhold til de gældende databeskyttelseslove. Denne privatlivspolitik blev sidst opdateret i henhold til de oplysninger, der er anført i afsnittet "Senest opdateret" ovenfor.

KONTAKT OS
Hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, bedes du kontakte vores databeskyttelsesansvarlige ved brug af disse kontaktoplysninger: DPO.CTHC@celltrionhc.com. Hvis du bor inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, kan du også kontakte vores databeskyttelsesansvarlige i forbindelse med spørgsmål gældende for EU-lande/lande inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ved brug af disse kontaktoplysninger: DPO.CTHC@celltrionhc.com (Privaon: Hevosenkenkä 3, 02600 Espoo, Finland, +358 50 3281446).
Du har også ret til at indgive en klage til den lokale databeskyttelsesmyndighed (f.eks. for borgere i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde: https://edpb.europa.eu/about-edpb/board/members_en).

Cookies præferencer

Som følge af af vores cookie-teknologi kan vi tilbyde dig den bedst mulige brugeroplevelse, når du besøger vores hjemmeside. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine indstillinger, accepterer du de cookies, der bruges på hjemmesiden. Hvis du ønsker mere information om vores cookiepolitik, så se vores privatlivspolitik via linket nederst på siden.